Program


Current events





A foglalkozásokat vezeti: Hegyes Katalin biblio- és pszichodrámavezető

Ősszel induló bibliodráma-foglalkozásainkon irodalmi szövegekkel dolgozunk – fejben, testben és lélekben. A versek és elbeszélések nemcsak olvasmányként, hanem személyes tükörként is megjelennek, miközben dramatikus eszközök segítenek mélyebben megérteni a szereplők nézőpontját és saját érzéseinket.

A három alkalom három különböző témát jár körül, így máris megtapasztalhatjuk a bibliodráma sokféleségét. A foglalkozások nemcsak önismereti, hanem közösségformáló élményt is adnak, ezért érdemes akár mindháromra eljönni – de természetesen egy-egy alkalomra is be lehet csatlakozni. A feldolgozandó szövegeket nem szükséges előre elolvasni, együtt fedezzük fel őket. Színészi képességre sincs szükség – itt a játék, a kíváncsiság és a közös élmény a „főszereplő”.

1.alkalom:                                             
„Bámészkodunk, tehát vagyunk” – bibliodráma Lengyel András motívumaival

Ki ne feküdt volna még fűben, bámulva a bárányfelhők sokféle formáját és mozgását? „…bámészkodom, tehát vagyok.” – írta Lengyel András festő, aki 1982-ben alapította Felhő Múzeumot. A foglalkozáson a részt vevők a képzőművész és írók gondolataiból kiindulva merülhetnek el Lengyel András művészetében. Kreatívan, dramatikus eszközökkel dolgozunk, így kerülünk közelebb állandó motívumaihoz, a felhőkhöz és a könyvekhez…

2.alkalom:

Generációs konfliktusok – bibliodráma egy kortárs novellával

A második bibliodrámán egy mai kortárs elbeszéléssel dolgozunk, melynek fókuszában egy család három generációja áll. Nagyanya, lánya és unokája él együtt, az unoka szemszögéből ismerjük meg a történetet, a nagymamájával kapcsolatos kommunikációs és egyéb nehézségeit, a köztük levő feszültségeket, a ki nem mondott gondolatokat, az érzéseket és az elfogadás hiányát. A foglalkozásainkon arra törekszünk, hogy megértsük, mi hátráltatja őket és hogyan tudnak egymással szót érteni. Ennek során a saját elakadásainkra, és azok lehetséges megoldásaira is rá…

3.alkalom:

Szép új világ? – ­Utazás a jövőbe a bibliodráma eszközeivel

A harmadik bibliodrámán tudományos-fantasztikus novellák segítségével a jövőbe utazhatunk. Milyen lenne, ha robotapukánk lenne vagy ha az iskolában nem a tudás, hanem az empátia alapján értékelnének? Az elbeszélésekből kiindulva a csoportok közösen kitalálják, miképp mehetne tovább a történet és ezt dramatikus eszközökkel megjelenítik. Ezek után a lehetséges jövőképekről beszélgetünk, így a résztvevők személyesen is megélhetik a „szép új világot”.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.